Ontwikkeling positie management procurement 2019

Hoe dichter Procurement in “the heat of the kitchen” van de organisatie komt hoe lastiger het voor Procurement lijkt om de strategische ambities waar te maken. In een economie die op volle toeren draait worden de prestaties op korte termijn belangrijker, het goud staat voor de deur. “Niet lullen maar poetsen” klinkt het uit de directiekamers, bleek al eerder uit ons onderzoek onder directieleden naar “De impact van leveranciers op de business”. Begrijpelijk dat Procurement een pas op de plaats maakt waar het strategie betreft. Zorgelijk dat men niet blijft investeren in opleiding en bezetting van de organisatie. De kansen voor Procurement liggen op het terrein van strategische thema’s in een wereld die razendsnel verandert, met het oog van de storm in de leveranciersmarkt. Daar moet Procurement dan wel klaar voor zijn.
Dit zijn de resultaten van het voor het 2e jaar in successie gehouden onderzoek "Ontwikkeling positie management procurement" onder Directies/Management Procurement door Di-Mens met meer dan 100 respondenten. Vraag het hele rapport op via markvangaal@di-mens.nl