Procurement bouwt op Fake News

Fake news is sinds mensenheugenis een realiteit om, al dan niet bewust, bestaande overtuigingen over machtsverhoudingen te voeden. Dit verstevigt de status quo en dempt de verandering. Ontwrichtende gebeurtenissen of ontwikkelingen zijn dan noodzakelijk om doorbraken tot stand te brengen. Organisaties kunnen de waardeontwikkeling voor hun klanten steeds minder bijhouden, laat staan dirigeren. Dit is wel waar het om gaat. Samenwerking in een ecosysteem van organisaties dat klantwaarde levert is de succesvolle realiteit van morgen, maar vaak al vandaag. Wanneer breekt Procurement door de overtuiging dat de business optimaal bediend moet worden en wordt waardecreatie voor de klant leidend. Procurement ziet de dynamiek in de supply chain nog niet, maar kent de klanten en de leveranciers dan ook krap voldoende (zie rapport https://www.di-mens.nl/blogs/1/2khe4b-rapport-business-aansluiting-procurement-2020). Procurement zal zelf visie moeten ontwikkelen t.a.v. waardecreatie waar leveranciers een steeds belangrijkere rol in spelen. Stap op de trein die allang aan het rijden is in het belang van het toekomstige succes van uw organisatie (https://www.di-mens.nl/blogs/1/698z22-procurement-leaders-in-5-stappen-naar-strategische-impact- )