Directie: “Procurement creëer waarde voor de klant!

“Waardecreatie voor klant” is het thema voor Procurement in 2020 volgens directies van private bedrijven in Nederland. Belangrijker dan thema’s als “Kosten” en “Beschikbaarheid”. Procurement scoort lager op “Business Aansluiting” en “Toegevoegde Waarde” dan in 2018 en 2019. Dit zijn resultaten uit de survey “Impact leveranciers op uw business” die Di-Mens voor de derde maal gehouden heeft onder 500 directieleden in de private sector. Download het rapport via https://www.di-mens.nl/blogs/1/n5yxxt-rapport-impact-leveranciers-op-de-business-2020

Zoals regelmatig gememoreerd staat de wereld om ons heen zeker niet stil en is absolute scherpte geboden om duurzaam toegevoegde waarde te blijven leveren. Ontwikkelingen op de leveranciersmarkt zijn hierbij steeds bepalender om de beste waarde voor de klant te realiseren.

Waar Management Procurement “Kosten” en “Beschikbaarheid” nog als haar belangrijkste bijdrage voor de organisatie ziet, lijkt het moment gekomen de bakens nu daadwerkelijk te verzetten. Ontwikkelen van “Business Aansluiting Procurement” is een must zodat er “Waardecreatie voor klant” gerealiseerd kan worden en daarmee kan worden bijgedragen aan duurzame groei voor de organisatie.

Auteur Mark van Gaal
Publicatiedatum 9-12-2019 7:11
Share: