Waar liggen uw kansen op groei in “Strategisch Procurement”?

De 2 kernvragen hierbij zijn: Hoe belangrijk is de impact van Strategisch Procurement voor de organisatie en Zijn de voorwaarden aanwezig om echt stappen te zetten? Voor een concreet antwoord zijn er 4 assen waarlangs een organisatie gemeten moet worden:
BUSINESS In hoeverre heeft Procurement begrip en kennis van de integrale activiteit van de organisatie en specifieker hoe is de aansluiting met de directe businesspartners in de organisatie?
SUPPLY CHAIN Hoe dynamisch is de supply chain waarin uw organisatie opereert en wat is de impact? Wat is de positie in de supply chain en op de leveranciersmarkt?
PROFESSIONALS Hoe sterk is het leiderschap binnen Procurement en in welke mate zijn strategische competenties aanwezig bij de professionals? ORGANISATIE Wat is de performance van Procurement? Sluit de strategie aan bij de business strategie en last but not least wat is het niveau van de “digitalisering”?
Iedere organisatie en iedere markt heeft specifieke kenmerken die samen leiden tot de vele verschijningsvormen van Procurement. Ook de ontwikkelpotentie en -route is specifiek. Belangrijk is absoluut te weten waar je staat en waar je naar toe wilt.