Directie is reddingsboei procurement
Managers procurement zijn niet zeer tevreden over de prestaties van procurement, ondanks dat de doelstellingen gehaald worden. De knagende onrust over hun positie die toegevoegde waarde belemmert, tempert het enthousiasme over de prestaties en hun toekomst binnen procurement. Aansluiting met de business is wat men zoekt. Met niet meer dan voldoende steun vanuit de directie en beperkte competenties van de bezetting is het lastig om de cirkel van kostenbeheersing en beschikbaarheid te doorbreken. Opvallend wanneer een onderzoek onder directieleden juist aangeeft dat “waardecreatie voor de klant” het belangrijkste thema voor procurement zou moeten zijn. Misschien is het niet zo’n grote stap om de uitgestoken hand van de directie te grijpen. Met het juiste leiderschap en het ontwikkelen van de competenties van de procurementorganisatie is “strategische procurement” niet ver weg.
Dit zijn resultaten uit een onderzoek van Di-Mens, gehouden onder managers procurement. Procurement vindt strategische ontwikkeling belangrijk, maar hoe zit het management procurement hier vandaag in? Vraag het hele rapport op via markvangaal@di-mens.nl