Management Procurement en de sensatie van het “diepe”

       Wie in ondiep water kan zwemmen, kan het ook in diep water. Toch voelt het anders wanneer je weet dat je elk moment kunt gaan staan. Hoe mooi is het als je jezelf daar geen zorgen meer om hoeft te maken. Kwestie van mindset, echter niks zo moeilijk als het veranderen daarvan. De noodzaak voor Procurement om in het diepe te springen is actueler dan ooit. Organisaties zitten te springen om meer strategische impact van Procurement en dat zal alleen maar toenemen. Steeds meer kansen en bedreigingen op de leveranciersmarkt is het actuele adagium. Di-Mens heeft de weg naar strategische impact voor Management Procurement concreet gemaakt in 5 opvolgende uitdagingen

  1. Vermijd het gesprek over “operational excellence”
  2. Stap uit de organisatiebubble
  3. Realiseer budget voor Procurement
  4. Snap de leveranciersmarkt
  5. Wees de “peer” van business en directie 

Lees het hele verhaal op https://www.di-mens.nl/blogs/1/698z22-procurement-leaders-in-5-stappen-naar-strategische-impact-

Makkelijk is het zeker niet, maar het helpt wanneer je bewust bent van de te nemen stappen om ook in het diepe te blijven drijven. Niks mooier dan dat.

www.di-mens.nl

 

Auteur Mark van Gaal
Publicatiedatum 11-8-2020 14:57
Share: