Procurement; MVO waar heb je het over?!

MVO is geen thema voor Procurement en dat lijkt me logisch zolang het geen thema voor de Business is. MVO kun je niet door de strot duwen van de klant en dus van de Business. MVO heeft alleen kans van slagen wanneer het waarde toevoegt voor de klant. Procurement kan alleen vanuit de aansluiting met de Business MVO mobiliseren en succesvol laten zijn. Momenteel noemt 1% van Directie/Management Procurement MVO als thema dat door de organisatie als belangrijk voor Procurement wordt gezien. Dit is een van de resultaten van het voor het 2e jaar in successie door Di-Mens gehouden onderzoek "Ontwikkeling positie management procurement" onder Directies/Management Procurement. De Business ziet Waardecreatie voor de klant overigens wel als belangrijk thema voor Procurement. Daar zit de opening voor Procurement om met MVO aan de slag te gaan. Aansluiting met de Business is dan wel voorwaarde en daar is voor Procurement nog een wereld te winnen, vindt Procurement trouwens zelf ook. Met de rug naar de klant dreigt MVO een hobby van Procurement te worden en erger leveranciers missen hierdoor het rendement van hun MVO inspanning met alle gevolgen van dien. Vraag het hele rapport op via markvangaal@di-mens.nl