Procurement kent leveranciers onvoldoende

Jouw onvergetelijk mooie vakantie naar Zweden heeft meer kans van slagen, wanneer je met een “natuurliefhebber” gaat, dan wanneer je met iemand gaat die eigenlijk meer van het strandleven houdt. Of je moet verliefd zijn, dan maakt het niet uit. Logische afwegingen die iedereen maakt in het dagelijkse leven. Voor Procurement geldt dat men de strategie van de leveranciers onvoldoende kent. Dit is het resultaat van een onderzoek onder meer dan 800 Managers/Directeuren Procurement in Nederland naar de stand van de “business aansluiting procurement” in Nederland, dat Di-Mens zojuist heeft afgerond. Met een score van 5,4 (0-10) op de vraag: “in hoeverre kent Procurement de strategie van strategische leveranciers”, lijkt het dat Procurement ruimte heeft de volgende stap te zetten. De strategie van de leverancier kan essentieel zijn voor het succes van de samenwerking en een enorme impact hebben op de business van de eigen organisatie. Daarmee is het tevens een onmisbare schakel in het versterken van de “business aansluiting procurement”. Ken uw leveranciers, niks is zoals het lijkt. Download het hele rapport op https://www.di-mens.nl/blogs/1/316xfi-rapport-business-aansluiting-procurement-2019