Kosten recruitment procurement omlaag!

Wanneer bel je een taxi als de bus niet komt, terwijl je vanwege kosten net je auto hebt verkocht? Tijdens de crisisjaren zijn veel recruitmentafdelingen opgetuigd oa om te besparen op bureaus. Niet zo moeilijk met bureaukosten “over the top” en genoeg professionals. Vandaag gooi je als recruiter meerdere hengels uit in een vijver waar de vissen niet meer vrij rondzwemmen. Gesteund door lekker aas als “corporate branding” hoop je dat er wat gebeurt maar de vangst is schraal. Ga je uitleggen dat dat visje toch echt wel lekker kan zijn of schakel je een specialist in die weet waar die ene vis zit die jij zoekt en weet wat deze vis lekker vindt? Kostenbeheersing is de heilige graal dus daar hoef je niet mee aan te komen. Daar gaat het hengeltje weer. In de markt van vandaag is een specialistische aanpak nodig om de beste professionals te vinden. Om de kosten te beheersen heb je massa nodig en dat is wat een specialist levert. De kosten van succesvol recruitment zijn bij een specialist sowieso lager. De opbrengst van snel de beste kandidaat laat ik dan nog buiten beschouwing. Wanneer wordt het goede gesprek gevoerd zodat de laagste kosten bij het beste resultaat ook op tafel liggen.
Auteur van Gaal
Publicatiedatum 20-05-2019 2:51 PM
Share: