Directie; “Procurement niet lullen maar poetsen”

Procurement doet een stap terug in de strategische aansluiting met de Directie. Deze gedachte bekruipt mij n.a.v. het onderzoek dat Di-mens voor de 2e keer in successie heeft gehouden onder directieleden naar de impact van leveranciers op hun business. Werd vorig jaar nog “Waardecreatie voor de klant” als veruit belangrijkste thema voor Procurement genoemd. Dit jaar staan thema’s als “Beschikbaarheid” en “Kosten” weer fier bovenaan. In het kielzog vinden directieleden de impact van leveranciers op hun business minder belangrijk, besteed men minder tijd aan leveranciers, maar is men wel meer tevreden over de toegevoegde waarde van Procurement dan 1 jaar geleden.

De waan van de dag in een op volle toeren draaiende economie duwt iedereen in zijn vertrouwde reflex. Procurement presteert in z’n kracht en dat wordt gewaardeerd. Zorgelijk dat in deze tijd van snelle veranderingen de strategische aansluiting met de leveranciersmarkt minder prioriteit lijkt te krijgen. Vraag het hele rapport aan via markvangaal@di-mens.nl

Auteur Mark van Gaal
Publicatiedatum 07-01-2019 8:00 AM
Share: