Procurement wat is uw leveranciers verkoop strategie?

Wat is de positie van uw organisatie in de supply chain en welke toegevoegde waarde biedt uw organisatie aan leveranciers? Kan uw organisatie markten voor leveranciers ontsluiten of toepasbaarheid van (nieuwe) technologieën aantonen. Is het gewoon het volume dat strategisch is of toch uw naam als referentie? Hoe strategisch bent u voor leveranciers of kunt u dat worden, of levert u alleen marge die makkelijk ingewisseld kan worden? Zeker in een markt waar organisaties aangeven gebukt te gaan onder de toenemende “macht” van leveranciers is het de moeite waard uw organisatie te verkopen op de leveranciersmarkt. Kennis van de waarde van uw organisatie en van de strategie van leveranciers is hierbij essentieel. Hoe kunt u de inzet van leveranciers voor uw organisatie vergroten? Misschien loont het wel, om de strategie van de eigen organisatie aan te passen om zodoende de optimale aansluiting met de leveranciersmarkt te realiseren voor de hoogste bijdrage aan de business. Bijkomend voordeel is de munitie die procurement verkrijgt om de aansluiting met de business te intensiveren. We hoeven echt niet achter onze leveranciers aan te rennen, maar blind voor de klant gaan is te kort door de bocht.

Auteur Mark van Gaal
Publicatiedatum 09-03-2020 11:38 AM
Share: